Spring naar inhoud

Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar
weespbegroot@weesp.nl

De beheerders van Weesp Begroot zullen je vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden!

U kunt ook bellen naar 020 253 6212. Of een (spraak)bericht sturen via Whatsapp.

De site werkt niet goed. Waar moet ik dit melden?

Het spijt ons dat u problemen ondervindt met de site. We willen dit natuurlijk zo snel mogelijk oplossen. Graag ontvangen wij een email via weespbegroot@weesp.nl met daarin een korte uitleg waar in het proces het mis gaat, evt. een screenshot van de foutmelding/de pagina, op welk apparaat dit gebeurt (computer, tablet of telefoon) en in welke internet browser (chrome, internet explorer, firefox, safari, etc). Hoe vollediger u uw probleem omschrijft, hoe sneller we u kunnen helpen. Ons team zit paraat om problemen zo snel mogelijk op te lossen!

Ik ben geen bewoner van Weesp maar wil wel graag stemmen. Kan dat?

Nee, helaas. Alleen bewoners van Weesp van 12 jaar en ouder mogen stemmen. Iedereen die mag stemmen ontvangt een persoonlijke brief met een unieke stemcode, te gebruiken vanaf 8 december.

Ik woon in Weesp maar heb geen stemcode ontvangen, hoe kan ik alsnog meedoen?

Wat vervelend! Het kan zijn dat de bezorging van de brieven vertraging heeft opgelopen. Ook kan het zijn dat u in de Basis Registratie Persoonsgegevens (BRP) een 'indicatie geheim' en/of adresblokkade hebt. In dat geval hebben we uw adresgegevens niet kunnen opvragen en heeft u geen stemcode ontvangen. Had u wel een brief moeten krijgen en heeft u die op 22 december nog steeds niet gehad, en wilt u alsnog meedoen? Stuur een mail naar weespbegroot@weesp.nl of neem telefonisch contact op, dan kijken we wat we kunnen doen.

Ik ben niet zo handig met computers. Hoe kan ik dan stemmen?

Misschien kunt u hulp vragen van vrienden, familieleden of buren. Ook kunt u ons Whatsappen of bellen voor hulp: 020 253 6212.
U kunt een kopie van de plannen ophalen bij het Stadskantoor, Nieuwstraat 70 A. Het Stadskantoor is open van maandag tot en met vrijdag van 8.30-12.00, en op dinsdag en donderdag ook tussen 14.00-16.00.
Nadat u 3 plannen hebt gekozen uit het overzicht, kunt u telefonisch uw stem doorgeven via 020 253 6212. Hou de brief die u hebt gehad bij de hand wanneer u belt, uw stemcode is daarbij nodig.

Ik heb mijn persoonlijke stemcode ingevuld, maar het lukt niet om te stemmen, wat nu?

Een stemcode bestaat uit 12 tekens (cijfer en letters) en is hoofdlettergevoelig. Controleer nogmaals of u alle tekens juist heeft overgenomen. Lukt het nog steeds niet? Stuur dan een mail naar weespbegroot@weesp.nl en dan kijken we hoe we u kunnen helpen.

Hoe weet ik zeker dat mijn stem is opgeslagen?

Uw stem is goed opgeslagen als u in stap 4 een bevestiging ziet die zegt; ‘Gelukt, u heeft gestemd!’. Het stemmen werkt in 4 stappen.

In stap 1 kiest u uw favoriete plannen.
In stap 2 controleert u in het overzicht of u tevreden bent met uw gekozen plannen.
In stap 3 vult u de stemcode in die u per post had ontvangen waarna u klikt op de knop ‘Stemmen’.
In stap 4 ziet u de bevestiging dat uw stem gelukt is.

Ik heb gestemd maar ik heb me bedacht of ik wil mijn stem aanpassen, kan dat?

Helaas is dat niet mogelijk. Net als bij echte verkiezingen telt uw stem mee zodra u deze hebt ingeleverd. Daarna is het niet meer mogelijk uw stem aan te passen. Wel horen we graag wat de reden is dat u uw stem zou willen aanpassen of terugtrekken. Stuur in dat geval een mailtje naar weespbegroot@weesp.nl zodat wij uw ervaring mee kunnen nemen om het proces nog beter te maken.

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




refresh

Cancel