Spring naar inhoud

Veelgestelde vragen

Datum: 15 november 2021

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar weespbegroot@weesp.nl.

Wij zullen je vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden!

De site werkt niet. Waar moet ik dit melden?

Vervelend dat je problemen ondervindt met de site. We willen dit zo snel mogelijk oplossen. Mail naar weespbegroot@weesp.nl. Vertel kort waar het mis gaat (welke stap in het proces) met, indien mogelijk, een screenshot van de foutmelding/de pagina. Vertel ook op welk apparaat dit gebeurt (computer, tablet of telefoon) en in welke internet browser (chrome, internet explorer, firefox, safari, etc). Hoe vollediger je je probleem omschrijft, hoe sneller we je kunnen helpen.

Ik ben geen inwoner van Weesp maar wil wel graag stemmen. Kan dat?

Nee, dat kan niet. Alleen bewoners van Weesp van 12 jaar en ouder mogen stemmen. Iedereen die mag stemmen ontvangt vanaf 15 november 2021 een persoonlijke brief met een unieke stemcode.

Ik woon in Weesp maar heb geen stemcode ontvangen, hoe kan ik alsnog meedoen?

Het kan zijn dat de bezorging van de brieven vertraging heeft opgelopen. Ook kan het zijn dat je in de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) een 'indicatie geheim' en/of adresblokkade hebt. In dat geval hebben we je adresgegevens niet kunnen opvragen en heb je geen stemcode ontvangen. Had je wel een brief moeten krijgen en heb je die op 22 november nog steeds niet gehad? Mail dan naar weespbegroot@weesp.nl.

Ik ben niet zo handig met computers. Kan ik ook met mijn brief stemmen? En hoe doe ik dat dan?

Als je het lastig vindt om online te stemmen, vraag dan hulp van vrienden, familieleden of buren. Ook kun je voor hulp bellen met 06 8363 7064. Houdt dan de brief met de persoonlijke stemcode bij de hand.

Ik heb mijn persoonlijke stemcode ingevuld, maar het lukt niet om te stemmen, wat nu?

Een stemcode bestaat uit 13 tekens (cijfers en letters) en is hoofdlettergevoelig. Controleer nogmaals of je alle tekens juist hebt overgenomen. Lukt het nog steeds niet? Mail dan naar weespbegroot@weesp.nl.

Hoe weet ik zeker dat mijn stem is opgeslagen?

Je stem is goed opgeslagen als je in stap 5 een bevestiging ziet die zegt; ‘Gelukt, je hebt gestemd!’. Het stemmen werkt in 5 stappen;

- Stap 1: pak de brief met stemcode erbij die je per post hebt ontvangen.
- Stap 2: ga naar de pagina met de plannen en kies je favoriete plannen.
- Stap 3: controleer je in het overzicht of je tevreden bent met je gekozen plannen.
- Stap 4: vul je de stemcode in uit de brief en klik daarna op de knop ‘Controleer stemcode’.
- Stap 5: je krijgt de bevestiging dat stemmen is gelukt.

Ik heb een plan ingediend/een plan geliked maar ik kan er nu niet op stemmen. Hoe kan dat?

In totaal zijn er 26 plannen ingediend waarvan er 21 de drempel van 30 likes hebben behaald. Deze 21 plannen zijn getoetst op haalbaarheid. Er waren dit jaar in totaal 8 plannen haalbaar. 2 plannen zijn samengevoegd met plannen die erg op elkaar leken. De plannen die niet voldoende likes hebben gehaald of die niet haalbaar zijn, worden niet aangeboden in de stemronde. Planindieners hebben hier al eerder bericht over ontvangen.

Kan ik voor iemand anders stemmen?

De stemcodes zijn persoonlijk geadresseerd. Het is de bedoeling dat iedereen voor zichzelf stemt. Uiteraard kun je mensen die hulp nodig hebben, ondersteunen bij het invoeren van hun unieke code als zij dat op prijs stellen.

Krijgen de indieners van de winnende plannen het bedrag meteen op hun rekening gestort?

Nee. Eerst wordt bepaald wie het plan gaat realiseren. In sommige gevallen is dat de gemeente zelf, in andere gevallen een bewoner of een maatschappelijke organisatie. Dat hangt af van de aard van het plan.

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren